Sara Chafak huijauksen kohteena – tekstiviestihuijaus ja pankkitilin menetys

Sara Chafak on kertonut julkisuuteen joutuneensa huijauksen kohteeksi – miten tämä tapahtui ja mikä tilanne on nyt. Pysyy optimistisena kamalasta tilanteesta huolimatta, malli ja somevaikuttaja Sara Chafakin, 32, viikko alkoi äärimmäisen ikävällä tavalla, kun hän joutui tekstiviestihuijauksen uhriksi tiistaina 29. elokuuta. Hän ilmoitti asiasta ensin Instagram-tarinoissaan, mutta nyt hän kertoo tilanteesta tarkemmin muualle julkisuuteen.

Paljon Sara tienaa?

– Se oli omaa huolimattomuutta, kun kiireen keskellä yritin saada paljon aikaiseksi ja menin sitten painelemaan nappeja. Tässä lopputulos. Ei tässä sen kummempaa kuin oma ja yrityksen tili on nyt suljettu ja odottelen uusia pankkikortteja, Sara kertoo.

Kiireen keskellä huolimattomuutta

– Yritän itselleni aina sanoa, että vähän huolellisuutta, mutta välillä tällaista sattuu. Ainakin oli tekemisen täyteinen tiistai, se on elämää, Sara jatkaa ja naurahtaa.

Sara ei kiireen keskellä tajunnut edes ajatella tekstiviestin olevan huijausta – somevaikuttaja toteaa, ettei aluksi tajunnut kyseessä olevan huijausviesti. Malli kertoo odottavansa jatkuvasti useampaa postitoimitusta ja oli juuri edellisenä iltana saanut viestin, jossa oli kysytty erään oikeasti tilatun paketin uudelleenohjauksesta. Hän sai huijausviestin heti seuraavana päivänä.

– Olin saanut viestin postilta, jossa luki: ”Kuljettajamme on yrittänyt toimittaa (pakettia), emme tavoittaneet sinua. Varaa uusi aika linkistä”. Viesti tuli niin pahaan aikaan ja ajattelin sen liittyvän tähän samaan pakettiin, hän kertaa.

– Sitten tyhmänä vain painelin nappuloita, enkä tajunnut, mitä tapahtui ennen kuin olin kirjautunut pankkitunnuksilla sisään. Yhtäkkiä sivu ei enää latautunut ja päivitettyäni sen tuli ilmoitus, ettei sivusto ole enää voimassa. Sitten tajusin tilanteen ja totesin, että ”ei hittolainen, ei tällaista voi sattua”.

Sara erosi Jeffreyn kanssa!

Sara soitti heti tilanteen tajutessaan pankkiin ja kertoi tilanteen, jonka johdosta pankkitilit suljettiin ja niiden salasanat vaihdettiin. Hänen nopean toiminnan ansiosta huijarit eivät olleet ehtineet varastaa tileiltä senttiäkään rahaa. Huijarit ehtivät ainoastaan lisätä Saran kortin jollekin app-store-tilille. Iloinen hän on siitä, ettei jättänyt asiaa hoitamatta tai epähuomiossa jatkanut arkea, hänen mukaansa menee noin 1-2 viikkoa, että saa pankkitilinsä jälleen käyttöön, eikä odottelu haittaa:

– Maailma ei lopu siihen kahteen viikkoon. Aina on kuitenkin apua ja tuttuja, jotka pystyvät jeesaamaan. En stressaa tuollaisesta, Sara kertoo.

– Luojan kiitos käteistä pystyy edelleen käyttämään – sillä pärjää tämän viikon. Ainakin tulee säästettyä rahaa, jos jotain positiivista haluaa tästä etsiä, hän jatkaa ja naurahtaa.

Vastaa