Anna Puu ja oma trendivaatemallisto

Anna Puu on suomalainen laulaja ja lauluntekijä, joka on tunnettu paitsi musiikistaan, myös omasta ainutlaatuisesta tyylistään. Hänen pukeutumisensa on aina ollut vahvasti sidoksissa hänen esiintymisiinsä ja itseilmaisuunsa. Annalle muoti ei ole vain vaatteiden päälle pukemista, vaan se on keino ilmaista persoonallisuuttaan ja tunteitaan.

Anna Puu ei pelkää kokeilla uusia tyylejä ja yhdistellä erilaisia elementtejä luodakseen jotain uutta ja yllättävää. Hänen vaatevalintansa heijastavat rohkeutta ja luovuutta, ja hän on usein nähty käyttävän trendikkäitä, mutta samalla ajattomia asuja, jotka kestävät aikaa. Anna korostaa, että hänen tyylinsä on osa hänen artistista identiteettiään, ja hän pyrkii aina löytämään vaatteita, jotka kertovat tarinan ja tuovat esille hänen sisäistä maailmaansa.

Osallistuminen Secondhand Syyskuu -kampanjaan on ollut Annalle erityisen merkityksellinen kokemus, sillä hän on saanut luoda uusia asukokonaisuuksia kiertotalouden hengessä. Tämä prosessi on antanut hänelle mahdollisuuden tarkastella muotia uudesta näkökulmasta ja korostaa vastuullista kuluttamista. Annan mallisto tuo esille, miten secondhand-muoti voi olla sekä trendikästä että vastuullista, ja miten vanhasta voi luoda uutta ja inspiroivaa.

Uudet secondhand-mallistot

Anna Puu ja Benjamin Peltonen esittelevät omat secondhand-kokoelmansa osana Secondhand Syyskuu -kampanjaa – ”Oli äärimmäisen inspiroivaa luoda asuja kiertotalouden hengessä”

Osana Postin vetämää Secondhand Syyskuu -kampanjaa, Anna Puu ja Benjamin Peltonen ovat luoneet ja viimeistelleet omat kokoelmansa kierrätetyn muodin maailmasta. Stylisti Eero Böökin kanssa yhteistyössä kuratoidut kokoelmat koostuvat molemmilta artisteilta viidestä asukokonaisuudesta, jotka tullaan esittelemään suoratoistettavassa muotinäytöksessä syyskuun aikana. Secondhand Syyskuu pyrkii herättämään huomiota kestävään kuluttamiseen ja secondhand-markkinoiden monimuotoisuuteen kuukauden ajan.

Benjaminin näkökulma muotiin

Benjamin Peltonen, joka on tunnettu paitsi musiikistaan myös omintakeisesta tyylistään, kokee secondhand-muodin uudenlaisena tapana ilmentää itseään. Hänen kokoelmansa heijastaa persoonallisuutta ja rohkeutta yhdistää erilaisia elementtejä uudella tavalla. ”Molemmista kokoelmista tuli todella kuumia! Oman luovuuden hyödyntäminen kierrätysmuodissa oli upea kokemus ja myös opettavainen. Vaatteiden tuunaaminen on konkreettinen tapa lisätä vastuullisuutta”, Benjamin kommentoi.

Anna Puu ja tyyli itseilmaisuna

Anna Puu on tunnettu persoonallisesta äänestään ja vahvasta lavapresenssistään, mutta myös hänen pukeutumistyylinsä on aina ollut tärkeä osa hänen julkikuvaansa. ”Pukeutuminen, muoti ja oma tyyli ovat olleet minulle esiintyjänä aina tärkeitä itseilmaisun keinoja. Tämä kokemus oli kuitenkin uudenlainen. Oli äärimmäisen inspiroivaa luoda uusia asukokonaisuuksia kiertotalouden hengessä”, Anna toteaa. Hänen kokoelmansa henkii naisellisuutta, luovuutta ja vastuullisuutta, ja se tuo esille, miten vanhasta voi luoda uutta ja inspiroivaa.

Secondhand-muotimarkkinat kasvussa

Maailmanlaajuisen secondhand-muotimarkkinan ennustetaan laajenevan kolme kertaa nopeammin kuin muu vaateteollisuus, saavuttaen 350 miljardin arvon vuoteen 2028 mennessä (Thredup 2024). Verkkokaupan yleistyminen tekee ostamisesta ja myymisestä entistä helpompaa, ja laajempi valikoima tarjoaa mahdollisuuden löytää itselleen sopivia ja persoonallisia tyylejä. Nyt luodut kokoelmat tuovat esille kierrätysmuodin trendikkään puolen.

Secondhand Syyskuu -kampanja

Secondhand Syyskuu on vastuullisten tekojen kuukausi, joka kokoaa yhteen useita toimijoita. Posti, joka on kampanjan keskeinen mahdollistaja, tuo esille tärkeitä aiheita, kuten kestävää kulutusta ja kiertotaloutta. Kampanjassa on mukana 11 suosittua secondhand-toimijaa, jotka tarjoavat kuluttajille etuja ja alennuksia syyskuun ajan.

Muotilive ja arvonta

Kokoelmat esitellään 10. syyskuuta järjestettävässä muotinäytöksessä, joka lähetetään suorana Postin Instagram- ja TikTok-tileillä. Näytöksen jälkeen kuluttajilla on mahdollisuus voittaa kokoelmien asuja itselleen arvonnassa, joka aukeaa 10. syyskuuta osoitteessa posti.fi/secondhand.

Postin rooli kestävän kasvun edistäjänä

Posti on jo parikymmentä vuotta ollut verkkokaupan kasvun mahdollistaja. Heille on tärkeää tukea kumppaneitaan kestävässä kasvussa, ja kiertotaloudella on tässä merkittävä rooli. Yhdistämällä voimansa eri toimijoiden kanssa, Posti pystyy nostamaan esille tärkeitä aiheita ja edistämään kestävää kehitystä konkreettisella tavalla. Kestävän tulevaisuuden rakentaminen on yhteinen asia, joka koskettaa meitä kaikkia.

Yhteenveto

Secondhand Syyskuu -kampanja tuo esille vastuullisen kuluttamisen ja secondhand-markkinoiden monipuolisuuden. Anna Puu ja Benjamin Peltonen ovat luoneet inspiroivia kokoelmia, jotka korostavat kiertotalouden merkitystä muotimaailmassa. Posti ja muut kampanjassa mukana olevat toimijat edistävät kestävää kasvua ja tarjoavat kuluttajille mahdollisuuden osallistua arvontaan, jossa voi voittaa näitä ainutlaatuisia asuja.

Lisätietoja Secondhand Syyskuusta: posti.fi/secondhand

Edullisesti matkalle - lentäen

Vastaa